Referat af bestyrelsesmøde 2/1-2025

Hos: Flemming, Møllehaven 54, 4300

Tilstede: Poul, Karl-Anker, Per Ole, Steen, Helle, Flemming

Dagsorden

1)    Godkendelse af dagsordenen og af referat fra sidste møde

Ad1:

Godkendt

2)    Opfølgning på punkter/forslag fra repræsentantskabsmødet 

Ad2:

Alt er klaret. Ingen ansøgninger om midler til vandprojekter.

3)    Økonomi – køresedler

Udsendelse af kontingentopkrævninger 2025

Møde d.1/2 budget 2026 og kontingent. Bestille lokale til rep.mødet. 

Ad3:

I budget lægges bestyrelsesmiddag under bestyrelsesmøder og posten eksterne møder opretholdes til andre eksterne møder.

Regnskabet overdrages til revisor på mødet.

Forslag til kørselsseddel omdelt som Karl-Anker administrerer. Deltagelse i møder godkendes på bestyrelsesmøderne. Man sender en mail til Karl-Anker med angivelse af mødested, dato og evt. afstand.

Medlemmerne deltager i relevante møder for deres ansvarsområder. 

Vi er klar til at lave en bunke udsendelse på kontingentopkrævning for 2025, Steen hjælper Karl-Anker med udsendelsen.

Budget 2026 laves på næste møde, kontingent er fastsat til 12 kr for 2025. Per Ole bestiller lokale i Stenstrup forsamlingshus søndag d. 15/6 2025 kl. 10. Der bestilles til 40 personer.

4)    Indkomne sager (nye)

a) Deling af sekretæropgaver

b) Hvordan er vi pro-aktive på vandfronten?

c)Skal vi udsende reklame for SAGT til alle grundejerforeninger i vores område?

d)Kommunetillæg nr. 10 om bl.a. vindmøller

e) Trafiksagen

f) Vandsagen

g) Opfølgning på affaldsordning

Ad4:

a)    Mailboksen-(henvendelser fra medlemmer) hvem kigger på den? Poul igangsætter svarproceduren og beder et bestyrelsesmedlem om at udarbejde svar. Svar kan evt. rundsendes for bestyrelsens input til svar. 

Kontingentopkrævning står Karl-Anker for står. Redigering af hjemmesiden- oprydning på hjemmesiden-Per Ole. Nyhedsbrev til medlemsforeningerne- Per Ole.

b)  Arbejdet med vandprojekter beskrives i det første nyhedsbrev. Spørgeskema, bank ???med beskrivelse af projekter. Afsætning af 150.000kr til forarbejde til projekter.

c)  Det er en god idé-Per Ole og Flemming kigger på det. Holder møde d. 10/2 2025 hos Per Ole

d) Intet nyt.

e) Intet. Flemming kontakter for at få overblik over svarene i vores område.

g) Husk at bede om tilbagemelding/evaluering af affaldsordning fra kommunen på næste møde med Odsherred Forsyning. Vi ønsker mere fleksibilitet ind i ordningerne. 

5)    Sager til behandling(gamle)

Hængepartier efter Kirstens bortgang. Skal vi lave fodarbejde for at oprette mail-arkiv. 

Ad5:

Per Ole har ordnet det. Vi kan overtage domænenavnet efter Kirsten til maj 2025.

6)    FSiO(Forenede sommerhusejere i Odsherred)

Ad6:

Intet nyt. Kontakte Birthe Riddersholm for at få linket under FSiO til at henvise til vores hjemmeside. 

7)    OF (Odsherred Forsyning)

Ad7:

Intet – Husk at bede om tilbagemelding/evaluering af affaldsordning fra kommunen på næste møde med Odsherred Forsyning. Vi ønsker mere fleksibilitet i ordningerne. 

8)    Hjemmeside

Ad8:

Per Ole står i kø til at overtage domænenavnet, Per Ole har login som er delt med bestyrelsen. Per Ole og Flemming har fået adgang til redigering af hjemmesiden.

9)    Evt.- herunder næste møde

Bankforbindelse er til overvejelse. Vi får opkrævning som FI-kreditor. Karl-Anker kontakter banken for at stoppe det. 

Ad9: 

23/3 hos Steen kl. 13.00

Møde før GF hos Poul d. 18/5 kl. 14.30

Referent Flemming